oykutella

oykutella
confessions of a shopaholic

15 Ekim 2010 Cuma

GAP'in yeni logosu


Dört büyük markasıyla moda endüstrisinin en önemli aktörlerinden olan GAP, 20 yıldır kullandığı logosunu değiştirince sosyal medyayı birbirine kattı. Markanın Facebook'taki hayran sayfasına üye 732 bin 77 kişi ve Twitter'dan 36 bin 137 takipçisi karara ciddi tepki gösterince firma geri adım atıp eski logosunu kullanmaya devam edeceğini duyurdu.


Facebook ve Twitter'ın yanı sıra kısa sürede sosyal medyanın her alanına yayılan GAP'ın logosuna dair tartışmalar blogger'ların da gündemini meşgul etti. Sadece yeni logoyu tiye almak için http://www.gapyourself.com gibi sitelerinin bile hazırlanması ise akıllara "Acaba bu bir viral pazarlama (sosyal ağlarla pazarlama) taktiği miydi" sorusunu getirdi. Yeni logonun son derece zayıf tasarımı ve firmanın kararından hızla geri dönmesi bu tezi güçlendirirken, markanın Facebook'taki üye sayısı sadece son 3 günde 9.500 kişi arttı. Yeni logoyu protesto edenlerin kurduğu Twitter hesabının ise kısa sürede 5430 takipçisi oldu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder